Hogyan vegyük rá gyermekünket a zöldségek fogyasztására?

Az egészséges táplálkozási szokásokat már gyermekkorban érdemes kialakítani, hiszen nagyrészt az ekkor kialakított szokások rögzülnek belénk a későbbi felnőtt életvitelünkben is. Ezért is fontos, hogy a kicsik ételei ne tartalmazzanak túl sok zsiradékot, cukrot, illetve sót.

Például jó, ha a gyermek napi rendszerességgel kap tejet és tejtermékeket, mint például joghurtot, kefirt, túrót, sajtot, hiszen az ezekben lévő kalciumra, fehérjékre és B-vitaminokra szüksége van a fejlődő szervezetének.

Az alábbi ábra segít a helyes arányok betartásában:

Kép forrása: vital.hu

Mint tudjuk, az egészséges táplálkozás egyik alappillére a megfelelő mennyiségű zöldségek és gyümölcsök fogyasztása. Ez viszont nem mindig egyszerű folyamat, hiszen a kicsik gyakran teljesen elzárkóznak a zöldségek megkóstolásától is, nemhogy a napi szintű fogyasztásától. Sokszor előkerül ilyenkor a fenyegetőzés, vagy a zsarolás módszere: „Ha nem eszed meg a brokkolit, nem kapsz csokit délután!”. Ezzel viszont nem azt érjük el, hogy megszeresse a zöldségeket, hanem lehet, hogy éppen az ellenkezőjét. De akkor milyen cselhez lehet folyamodni?

A Mamiblock anyukája úgy döntött, hogy egy igazán okos trükkel szeretteti meg csemetéivel a zöldségeket:

Egy kis kreativitással bármit el lehet érni!

Forrás:

http://www.nutrikid.hu

www.vital.hu

Mamiblock Facebook oldal

Mutasd meg másoknak is, ha tetszik!

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

15 − kilenc =