Napi 8 órákat alszol? Lehet, hogy rosszul teszed!

Mostanában egyre csak azt mondják, hogy a napi nyolc óra alvás az ideális. De honnan jutottak erre a következtetésre? És vajon mindig így volt ez?

A 17. században például teljesen máshogyan aludtak. A források alapján nagyjából két órával szürkület után már aludni mentek, majd pár óra alvást egy-két órás ébrenlét követte az éjszaka közepén, majd újabb alvási szakasz következett.    Sőt a fennmaradt források alapján az emberek a pár órás ébrenlétük alatt nagyon is aktívak voltak éjszaka. Az imakönyvekben külön imák is szerepeltek a két szakasz közötti szünetre.

A források alapján az első és a második alvás szokása a 17. század végén kezdett eltűnni, de csak a 20. század elejére szűnt meg szinte végleg. A szakaszos alvás eltűnése mögött természetesen a technikai fejlődés állhat, ugyanis ahogyan az éjszakai világítás egyre elterjedtebbé vált, úgy pezsdült fel egyre jobban az éjszakai élet is, ami mellett már nem volt idő a sok alvásra.

Az ipari forradalom után az idő és a hatékonyság fogalma egyre fontosabbá vált a hétköznapokban is.  Egy 1829-es orvosi könyvben például az áll, hogy a szülők szoktassák le gyermekeiket a szakaszos alvásról, mert az túl nagy időpocsékolás.

Mostanra már a nyolc óra egyhuzamos alvás az elterjedt mindenhol, ami több kutatás szerint sem feltétlenül ideális. Például az éjszakai álmatlanságok is a szakaszos alvás igazát támasztják alá, hiszen annak gyakori tünete, hogy az ember felriad az éjszaka közepén és nem tud visszaaludni.

Lehet, hogy jobban járnánk, ha elfogadnánk elődeink alvási szokásait? Te mit gondolsz?

Forrás: http://m5tv.hu

Mutasd meg másoknak is, ha tetszik!

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

5 − négy =