Tanácsok a hatékony és egészséges diétához

Rengeteg „megoldásról” hallani, amivel elérhetjük a megálmodott testsúlyt. Biztosan Te is olvastál/próbáltál már ilyen „csodamódszert”. „Két hét alatt akár 14 kilót fogyhatsz!” Ismerős? Igen, de biztosan egészséges megoldások ezek? Ezek általában valamilyen csodabogyót reklámoznak, ami nem feltétlenül a legjobb módja a fogyásnak egészség szempontjából. Ráadásul a kúra befejezte után megvan rá az esély, hogy a leadott kilók alattomosan vissza is csúsznak.

De akkor mi a megoldás? Mutatunk néhány tanácsot, amit mindenképpen érdemes betartani:

1.) Mozogj! Igen, ez a rész elkerülhetetlen az eredményes fogyás érdekében. De a mozgásformát viszont Te válaszd meg! Nem kell, hogy a futással szenvedj, ha úszni például kifejezetten szeretsz! A lényeg, hogy mozogj valamit.

2.) Ne éhezz! Bár sokan azt hiszik, hogy ez hatékony megoldás, de biztosan nem egészséges. A reggeli pedig kifejezetten ajánlott! Ekkor tudsz a szervezetedbe bevinni olyan fontos tápanyagokat, ami egész napra energiát adnak.

3.) Fogyassz sok proteint, mert csökkenti az éhségérzetet és alacsony zsírtartalmú tejtermékeket, mert a benne lévő kalciumra szüksége van a szervezetednek.

4.) Igyál sok folyadékot és egyél levest! Az ételek mellett elfogyasztott folyadékkal hamarabb érzed magad tele, így kevesebbet eszel.

5.) Számold a kalóriákat! Lehet, hogy keveset eszel, de ha olyankor magas kalóriatartalmú ételeket fogyasztasz, akkor lehet, hogy jobban jársz több, alacsonyabb kalóriatartalmú étellel helyette.

6.) Egyél kisebb tányérból! Furcsán hangzik, de sokszor valóban csak a szemünk kívánja az ételt. Kisebb tányérban többnek tűnik az ebéd is! 😉

7.) Az alváshiány és a stresszes életmód is befolyásolhatja a diétád sikerét!

Ha ezeket a tanácsokat betartod és elég kitartó vagy, semmi nem állhat a fogyásod útjába! 🙂

Mutasd meg másoknak is, ha tetszik!

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

tizenkettő + hét =